31 May 2012



UPDATE : From JUNE 2010 until JUNE 2012..


Assalamualaikum....

waahhh, lamanye rasa ku tinggalkan blog ini. rasa macam dah bersarang dah blogku ini. actully bukan apa...xde sape nk comment...so that why rasa macam tak bersemangat nak tulis blog nie. I bukan la Fatin Liyana or Hanis Zalikha (wlupun graduate sama2 dgn dia...acececehh).

Oleh kerana lama dah tinggal dunia blog nie, atas permintaan beberapa org yg ckp...(update laa blog..update la blog...see...cam merayu2 kan...sungguh plastik ok org itu. So,aku akan update blog mengikut bulan masihi ek. Kalau nak ikut hari, takut patah jari jemariku yg runcing ini...hehe.


June 2010 - time nie bulan ku menunaikan umrah dimekkah. Mmg tak dapat digambarkan dgn kata-kata time nie, sungguh touching, bila dpt tahu yang diri ini di shortlisted oleh nenekku untuk menemankannya disana. Alhamdulillah aku dapat rasa nikmat dari-Nya itu. Doa aku di depan kaabah, moga aku dapat jodoh yang terbaek apabila kembali ke malaysia...insyaAllah.. alhamdulillah...aminnn.
sayu je tgk gambar nie..huhu


JULY 2010 - sambung belaja seperti biase...takada apa yg menarik kot bulan nie melainkan birthday ibu yg ke 48thun...wlupun 48thun tpi still gojes ok...happy birthday ibu...i luv u..

AUG 2010 - sangat2 la bz masa di kuliah...siapkan assignment...

SEPT 2010 - bulan nie wedding ceremony abg kandungku bersama kakak iparku yg kiut miut dan for the 1st time kenal seseorg dlm bulan nie jgk. Match maker dia....ibu bapa kepada Noor Zaara Soffiya la. Sape Zaara Soffiya tu??? bila wujudnya nama itu???sesiapa yang tak kenal tu...takpe, teruskan membaca ye.hehe.

OCT 2010 - Happy Besday Abah yg ke 52thun. Final exam sem 6, mmg perit laa...tuhan aje yang tahu. dengan belaja lgi..keje lagi...at last habis jgk finaalll...alhamdulillah. Baru sem 6,...jgn heppy sgt. :)

NOV 2010- time nie aku dah 2 bulan kenal 'seseorg' tu. Nak ckp 'mr.right' takut jadi 'Mr.Wrong' pulak kan..hikhik. So ckp je dulu 'seseorg'. Dia dah jumpa family aku...aku dah jumpa family dia...see, senang je jalannya..Allah permudahkan...mybe dah 'wajib kahwin' kot...haha. Tapi Doa aku kat mekkah pun ye jgk...syukur alhamdulillah....nak tahu apa jadi dengan kisah cinta yang paling singkat diabad ini???jeng jengg jengg......

DEC 2010 - Alhamdulillah...atas persetujuan bersama, tarikh 4Dec2010, majlis merisik&bertunang diadakan serentak dalam keadaan yg penuh sederhana. YaAllah...serius tak sangka secepat ini. Senang cite, kami tidak bercinta sakan pun macam couple2 di luar sana...tapi kami lebih gunakan pendekatan, kalau dah suka, family 2 belah dah restu...kita teruskan je la niat yg suci murni...sungguh suci..sungguh murni ini....Alhamdulillah Allah s.w.t permudahkan.

bersama mak & abah syahir
  
     tunangku...yang kini telah menjadi...jeng jeng jengg.... :)



JAN 2011 - yeahhh...tahun baru, dah masuk sem 7 aku menghabiskan masa-masaku di Uitm. Dalam masa yang sama aku bekerja jgk...mana boleh tak kerja...nak makan apa?? wlupun...mak pak ade lagi...hehe. Belaja sambil bekerja, itulah rutinku. tapi mmg best jgk laa sebab kann...apa yg kita tahu time kerja..kita just praktikkan je time belaja...so benda tu jadi mudah sedikit laa..alhamdulillah. Apa perasaan jadi tunangan orgg?? biasa je...cuma life lebih teratur laa...maksudnya dah pandang la in future macamana...acecehh :)

FEB 2011 - haa...kalau korang nak tahu, aku book dewan kahwin, bulan nie laa. Time nie punya lah cuak, takut tak dapat cari dewan, yg ada dewan badminton yg berkipas....taknaklaaahhh...nnti tetamu panaz...siann dieorg...hehe. Oleh kerana majlisnya 3Dec2011 (lama lagi tuuu...tpi persediaan rapi kene buat dah...) so cari punya cari...dapat la dewan yang ok laa..boleh dikatakan taste aku jgk la. Dewan Seri Seroja Presint 15 Putrajaya. dewan nyer cmniee....




















cantikkk takkkk??? sewa sume skali termsuk kusi,meja,red carpet, main table...RM2500. sgt murah yee...tapi aku booking bulan feb2011...klu lepas July2011...harga jadi rm5000...segandaa ok.

MAC 2011 - Bulan nie bulan bersejarah buat sahabatku siti noorhidayah & pasangannya mohd ismail noordin. actully dieorg nie 2 2 kwn sek aku. Aku sekelas dgn mael, masa from 2, sekls dgn daia, masa form 3. Diaorg berdua tak pernah kelas sama rasanya. hahahaha. So,bila dieorg nak kawin...aku pun tumpang happy la. At least kwn baik aku yg takut sgt pada stranger tu...berkahwin dgn org yg tak stranger langsung...hehe. happy for u dear..


oleh kerana kami berempat kwn baik, jadi kami menjadi pengapit kepada mereka...suwettt x?? :)


APR 2011 - Bulan nie takde apa yang menarik kot. sebab stress nak final exam sem 7. yeahhhhh,nak habis belaja dahhh...sgt excited time nie. Preparation nak kwin pun dah byk dibuat dah. First skali pegi book photographer n videographer...itu yg paling penting...hehe. (Daia yg ajar)... :p

MAY 2011 - Bulan yang tenang tnpa exam...so boleh berjimba2 bersama tunangku...acecehh. darah tgh manis...tak boleh kua slalu ok...hehe.

JUNE 2011 - 16June,bulanku dilahirkan di atas muka bumi Allah ini...25tahun yg lepas. Alhamdulillah masih boleh bernafas dan nikmati hidup dengan tenang bersama org2 tersyg. Apa yg tunangku kasi?? dia kasi bunga n coklat...suwettt tak??? tq syggg...

JULY 2011 - Happy Birthday ibu yang ke 49 tahun. Masih menjalani hidup seperti biase. Bulan nie jgk aku Reg for last sem...last final year....sem ke 8...huhhh,lamanye aku belaja kan. biase laa...amik e-pjj mmg cmtu. subjek pun makin susah. dengan kelas aku bertindih nyer lagi laa. klu aku drop 1 subjek...aku lambat habis...so aku guna pendekatan...buat je dulu...jgn awal2 dah menyerah. :)

AUG 2011 - sambung stress bulan lepas ye. Ceritanya cmnie, aku terpaksa hadap 2 subjekku yg bertindih. actully subjek tu semua kwn2 aku dah amik...aku tak amik sebab...msa nak reg subjek tu dulu...aku lambat reg coz baru balik dari mekkah. So bila nak reg, kelas dah penuh. nak nngis pun tak guna...terpaksa amik utk last sem. So nak tak nak kena redah je laa...so apa result yg aku dpt utk subjek bertindih tu???

SEPT 2011 - Bulan nie bulan stress dgn final n assignment n paper work sumee. Dan korang nak tahu tak...result yg aku dapat bila kejadian kelas yang bertindih tu??

Fundamental of Entreprenuership : A
Creative and Critical thinking       : A
Operation Management               : A
Principle of Public Relation          : C+

Subjek yang bertindih adalah Principle of PR and Entreprenuership. Pelikkan kenapa 2 subjek tu...jurang gred nyerr jauh dilee....jwpnnye senang je...bila kawan2 skema aku dah takde...semangat belaja kurang. utk kelas entrepreneurship...kwn2 skema aku ade bersama...that why, semangat tu lebih. Tapi seriously, mmg PR aku mmg kureng pun...ye laa, keje private co. kecik pulak tu...PR mmg out la kan...hehehe. tpi tamat semua sem dgn pointer 3.25. alhamdulillah la yee. :)

OCT 2011 - Preparation kwin yg sgt rumit...huhu.pening kepala. tpi layan je laa.

NOV 2011 - sebulan lagi aku nak tawinnnnnn....kad pun dah diedarkan..

DEC 2011 - 2dec2011 tarikh keramatku setelah selamat bergelar isteri pada MOHD SYAHIR HUSNI. Seorg Askar yg berbadan sasa n comel...hahhahaha. syukur alhamdulillah...aku gembira n yg paling penting...mendapat restu ibu n abah. welcome home suamikuuu...















































JAN 2012 - Aku telah memberi notis sebulan kepada bosku merangkap abahku kerana terpaksa berpindah ke sg petani ikut suamiku yg posting disna. sedihh tpi ini jalan yg aku pilih...so redah je laa

FEB 2012 - aku susah berada di sg petani. Keadaannye bahagia, cuma klu suami takde, sgt boring la kan...aku pulak tak dapat keje lgi..masih mengganggur...huhu.

MAC 2012 - tanggal 26hb aku dapat kerja, menjadi admin & acc di syarikat menjual minyak hitam kete. keje je laaa...sementara nak cari yg lebih selesa...

APRIL 2012 - aku kerja seperti biase...dah dekat 2 bulan tak balik KL...rindu rasanya...bulan depan aku konvo...yeahhh..boleh blkk..

MAY 2012 - 19May aku diiktiraf sebagai alumni UiTM. syukur alhamdulillah. habis belaja juaa...segenggam diploma aku miliki dlm bidang Business Management. InsyaAllah aku akn guna sebaik mungkin apa yg aku ada...jom layan gmbr konvoku..InsyaAllah...aku akn smbung degree next year...doakan yee...aminn..



2 insan yg sgt2 supportive...sgt mereka berdua



Actully xpernah berangan pun...klu konvo nk pegi dgn husben...dpt dah rezki...syukur alhamdulillah...tq sygg.


JUNE 2012 - Aku telah memberi notis selama sebulan utk syarikat minyak nie....so korang tnggu ek bisnes apa yg aku nak buat pasnie....mmg keputusan yg mendadak niee...tpi nk buat cmne....rezki x lama dkt sini. tq to en.khairi yg amik aku bekerja disini wlupun sekejap...maaf slh silap sya klu ade yg terkurang tu... :)


sekian saja....cerita sepanjang aku tak update blog nie...hope pasnie aku x terkucil lagii utk update blog..tq alll...yg sudi baca wlupun x comment..hehehe.

No comments: