11 June 2009

Percutian termantop....

1st day:
Salam...
Wah..meriahnyee cuti yg lepas. hilang stress aku..hehe. stress ke??hikhik. Cmnie citenyer, aku sedia maklum parents aku nk g kelantan dgn tujuan jalan2 makan angin...dan yg aku thu xleh sume ikut sbb x muat kete...naik Dmax je. So,aku assume aku x ikut la sbb plan aku nk g seremban(umh cousin). Tapi hari khamis lepas,abah ckp. ''faa,esk kene ikut g kelantan..''. Jadinya,aku di paksa amik AL la kan...(wahh..dipaksa ke??hehe). Adikku Hakim n abgku Haikal x ikut la kiteorg. ibuku dan 3 dara waris2 Alias je yg ikut.
So,bertolak dlm kul 8pg,smpai Rantau Panjang dlm kul 6ptg. huhh..lama tu perjalanan. Sakit punggung aku. Tapi yg bestnye fmily kiteorg nie...bentinya punya la byk kali...kata jalan2 cri mkn kan...so keje benti beli mknn jee..hehe. So checkin kt hotel kt situ,pas marghrib ingat nk window shopping la...rupanya kt kelantan nie...malam2 dieorg x meniaga. huhh. So cri la kedai utk dinner. Jmpa la Restoran Thai-Malay kt area2 situ. Sedap jgk...tomyam dia wrna putih..pedas nak mampos..huhh. Layan la gmbr2 nie ek..


1) Happynye adik2ku..lgi2 si kecik tu,dpt air sejuk xnk dah yg lain.

2) Abah tgh menahan pedas...hahaha.



1)tgk la si maira nie..haihhh..

2) Anak beranak ttp maintain ok..hehe.



1)Carrot Jus

2) ABC

3) Apple Jus



Telur bungkus, Sup Tomyam n Nasi goreng Thai-Malay(sedappp)



nie hasilnya...bwk ank2 abah yg kuat makan nie..sungguh x membazir.hehe

2nd day:

Habis shopping kt rantau panjang esknya dlm kul 3pm,kiteorg gerak g Kota Bharu. klu nk thu,kitaorg plan nk g KB tpi x book pun hotel kt sna. dan la cuti sek nie kan. Dengan penuh harapan...kami pergi je walkin semua hotel,resort,chelet,homestay,motel...segala jadah nama yg membolehkan kami berehat setelah penat bershopping...tpi HAMPA. sgt hampa.huhu. Semuanya PENUH/FULL. huhu. Then,kami amik keputusan utk tido dlm kete tpi kt area masjid. huhu...rupanya rmai yg tido kt masjid. sungguh2 dasat Pantai Timur nie kan..sume cuti dtg sini...haihh. Sampai sakit leher aku..huhu. yang bestnye mndi pun kt masjid tau. Mmg pengalaman yg best. Ptg ahad tu kami trus gerak ke Kuantan utk mkn kt Noodle Station. (restoran kwn ibu).

Dari kuantan kami trus blk ke KL...dgn harapan x jemmed la. tpi still..jem jgk skit. Overall, percutian ini mmg best. Parentsku yg sgt2 sporting...nk mkn apa,nk beli apa...best btul la. Maira lak 1st time g pntai timur nie..mmg keje menyanyi je...fifah lak keje mkn tido je..hehe. Pasnie..klu ade g la,ekal n akim follow msti lgi meriah... :)

Makanan di Noodle Station:






No comments: